Yritysten todelliset arvot mitataan käytännön elämässä. Kun Receptumin asiakkuuspäällikkö Paavo Jurmu halusi palata opintojen pariin, opintovapaa järjestyi joustavasti. Paavon tehtävät otti haltuunsa kouluttaja ja sovellusneuvoja Raija Valtonen, joka niin ikään oli pohtinut uusia haasteita.

Takaisin

Receptumin ammattilaiset ovat apteekkilaisten apuna. Tutustu receptumlaisiin!

Arvoilla on merkitystä vain silloin, jos niitä noudatetaan. Receptumin arvot – ihmiset, innostus ja innovaatiot – näkyvät myös käytännössä. Niillä varmistetaan niin asiakkaiden, henkilöstön kuin yrityksen itsensäkin hyvinvointi.

Receptumissa kasvulle annetaan tilaa

Paavo Jurmu toimi Receptumin asiakkuuspäällikkönä pari vuotta ennen nykyistä opintovapaataan. Nyt tuli sopiva hetki ottaa seuraava askel.

– Minulla on farmaseutin tausta. Olen aina ollut kiinnostunut myös myynnistä, josta minulla on kokemusta sekä b2b- että b2c-puolella. Kauppatieteiden maisteriopinnot avaavat uusia ammatillisia mahdollisuuksia. Uskon, että niistä tulee olemaan hyötyä Receptumille ja sen asiakkaille, sanoo Paavo.

Raija Valtonen on pitkän linjan ammattilainen apteekkialalla. Ennen asiakkuuspäälliköksi siirtymistä hän toimi Receptumin asiakastuki- ja koulutustehtävissä viimeiset 7,5 vuotta.

– Tykkäsin aiemmasta toimenkuvastani tosi paljon. Kun kuitenkin kuulin Paavon opiskeluaikeista, ilmoitin heti olevani kiinnostunut hakemaan paikkaa. Rekryä varten käynnistettiin ihan normaali prosessi, jonka päätteeksi tulin valituksi. Ihmisethän ovat yksi Receptumin arvoista, joten on todella hienoa, että työnantaja ihan oikeasti tukee heidän kasvuaan ja kehitystään, Raija kertoo.

Kapula vaihtui sujuvasti

Receptumilla toimii kolme asiakkuuspäällikköä. Raija ”peri” Paavolta n. 130 asiakasta, ja lähtökohtana on tavata heitä mahdollisimman paljon kentällä.

– Kapulanvaihto Paavon kanssa tapahtui elokuussa. Se, että olin valmiiksi tuttu sekä omalle porukalle että asiakkaille, sujuvoitti luonnollisesti vaihdosta. Luottamus on näissä hommissa kaiken a ja o, ja sille oli vuosien varrella rakentunut hyvä pohja, kertoo Raija.

Raija Valtonen
”Luottamus on näissä hommissa kaiken a ja o, ja sille oli vuosien varrella rakentunut hyvä pohja”, Receptumin asiakkuuspäällikkö Raija Valtonen sanoo.

Paavokin allekirjoittaa luottamuksen merkityksen. Asiakkuuspäällikkö on apteekkarin henkilökohtainen linkki apteekin ja Receptumin välillä.

– Asiakkuuspäällikön tehtävä on auttaa asiakasta. Kyse voi olla apteekin it-laitteiston uusimisesta, ohjelmistojen esittelystä tai vaikka yleisemmästä sparraamisesta. Myös kehitysehdotusten kuunteleminen ja toiveiden huomioon ottaminen on tärkeää.

Auttaminen palkitsee

Sekä Raija että Paavo kertovat, kuinka asiakkaan auttaminen palkitsee. Joskus kyse voi olla yksittäisestä asiasta, joskus taas pidemmän projektin maaliin saattamisesta. Esimerkiksi uuden perustettavan apteekin taivalta on mielenkiintoista päästä seuraamaan alusta alkaen.

Vaikka Raijan ja Paavon polut kulkevat tällä hetkellä eri reittiä, molemmilla on sama suunta – eteenpäin.