Kuinka tärkeä apteekin palveluvalinnan puoli on apteekille ja kuinka paljon siihen ollaan valmiita panostamaan?
Palveluvalinnan merkitys apteekin liiketoiminnalle on vuosi vuodelta korostunut. Samalla tuotenimikkeiden ja kampanjoiden määrä on yleisesti apteekeissa kasvanut.
Toimiva ja asiakkaita palveleva palveluvalinta ei synny itsekseen. Sen eteen pitää työskennellä yhdessä koko henkilökunnan voimin. Asioiden miettiminen asiakkaan näkökulmasta on tärkeää. Lisäksi kannattaa tarkastella aiemmin tehtyjä ratkaisuja kriittisellä silmällä, terveellä tavalla kyseenalaistaen.
– Inventointi, pölyjen pyyhkiminen ja tuotteiden paikalleen laittaminen eivät enää riitä hyllyvastaavan toimenkuvaksi, vaan se vaatii paljon enemmän, Receptumin koulutustiimin päällikkö Harri Masko summaa.
Palveluvalinta kuntoon koulutuksen avulla
Palveluvalinnan kehitys -verkkokurssilla käydään läpi kaikki tarpeellinen ideoinnista raportteihin ja rutiinien muuttamiseen. Henkilökunta oppii kurssilta, miten muutamassa minuutissa selvitetään hyllyjen tilanne ja myynnin kehitys.
Osaamisen parantamisen lisäksi kaikki päätökset myymälän kehittämiseksi perustuvat faktatietoon ja tieto auttaa apteekkaria parempaan päätöksentekoon.
Tilaa Palveluvalinnan kehitys -verkkokurssi täältä!